Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
walmart

Adsense dla Sklepów – Google poszerza zasięg reklam produktowych

Walmart.com wśród pierwszych sklepów online wprowadzających reklamy produktowe AdWords.


Google ogłosiło najnowsze zmiany w wyszukiwaniu produktów: AdSense dla Sklepów. W ten sposób reklamy produktowe Google pojawią są na stronach sklepów internetowych i innych stronach e-commerce.Walmart.com (największa amerykańska sieć supermarketów) należy do niewielkiej grupy serwisów już stosujących AdSense dla Sklepów – sponsorowane reklamy powiązanych produktów pojawiają się po lewej stronie wyników wyszukiwania na stronie.

Reklamy te nieco przypominają reklamy produktowe Amazon, które kierują ruch z podstron Amazon zawierających określone produkty na strony sklepów oferujących podobne towary. W odróżnieniu od Amazon, Google kieruje reklamy nie tylko na strony sklepu, ale także na inne strony e-commerce.

Wg nieoficjalnych doniesień Amazon zamierza do końca roku usunąć AdSense ze swojej strony i wprowadzić własną usługę konkurującą z AdWords. Dzięki ogromnej ilości danych o decyzjach zakupowych klientów, Amazon mogłoby kierować reklamy nie tylko w oparciu o wyszukiwania, ale także o wcześniejsze zachowania klientów. Google AdSense dla Sklepów pozwoli Google’owi zobaczyć, co jest wyszukiwane na stronach sklepów. Google nie będzie jednak mógł sprawdzić, kto co kupuje.

Reklamy produktowe Google systematycznie zyskują na znaczeniu – coraz większy odsetek kliknięć dotyczy reklam produktowych (kosztem tradycyjnych reklam tekstowych). Ekspansja na strony komercyjne jeszcze wzmocni ten trend.

Strony komercyjne zainteresowane AdSense dla Sklepów mogą wypełnić formularz zainteresowania. Tak jak w przypadku dotychczasowego modelu AdSense, uczestnicy otrzymają pewien udział z obrotów generowanych przez reklamy na stronie.

Artykuł na podstawie http://marketingland.com/google-product-listing-ads-adsense-shopping-99318

sprawnymarketing

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu internetowego, analityki internetowej, reklamy online oraz powiązanych dziedzin. Sprawny Marketing to także 25 szkoleń, które pomogą wznieść promocję Twojej firmy na wyższy poziom. Sprawny Marketing jest głównym organizatorem konferencji I <3 Marketing , której najbliższy termin przypada na 1-2 marca 2017 roku.



    • Nie bardzo widzę wyświetlania reklam produktowych adsense w sklepch? Przecież podajemy na tacy konkurencję…

      Wydaje mi się, że na takiego typu zabiegi mogłyby pozwolić sobie katalogi produktów (np homebook), ale po co w moim sklepie mam reklamować innego sprzedawce? Chyba, że idzie się tropem – nie zarobiłem produktem, zarobie reklamą

      Pozdrawiam i czekam na wyjaśnienie większego sensu takich reklam w sklepie – czyli reklamowanie konkurencji u mnie :)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *