Rafał Kowalewski

666 porad – Optymalizacja Konwersji – zebrane przez Oli Gardnera

To nie jest zwykła „mega lista”.
– Dlaczego?
Ponieważ takie listy zawierają tak przytłaczającą ilość danych, że aż stają się bezużyteczne
– Zatem – dlaczego ta lista jest inna?
Ponieważ przeczytałem je wszystkie.

Konferencja Search Marketing Day stanowi uznaną markę także za Oceanem. Nic dziwnego, że Kanadyjczyk Oli Gardner zdecydował się przyjechać w tym roku do Polski właśnie na SMD. Oli to ekspert ds. optymalizacji konwersji z 17-letnim doświadczeniem. Założyciel Unbounce określa siebie mianem “obywatela świata”. W ramach swoich zainteresowań zawodowych stale udoskonala swój warsztat poszukując skutecznych rozwiązań z wykorzystaniem rozmaitych narzędzi internetowych oraz tworzy skuteczne, zorientowane na optymalizację konwersji zespoły specjalistów.

Przyjazd tak znakomitego praktyka i jednocześnie tak inspirujacej osobowości na Search Marketing Day w Warszawie to wspaniałe wydarzenie. Tyleż godne uwagi, iż drugiego dnia konferencji Oli Gardner poprowadzi autorskie warsztaty z optymalizacji konwersji.

Nie ma bodaj nic bardziej inspirującego niż przeglądanie osobistych notatek mentora. Artykuł “666 porad jak zoptymalizować konwersje” to nic innego jak lista zakładek z komentarzem Oli’ego. Kawał przydatnej treści. – red.

Za każdym razem, gdy zachowujesz drobniaki dla siebie, dziecku rośnie „dywan”. Uratuj te biedne dzieci!

To nie jest zwykła mega lista.

Dlaczego?

Ponieważ takie listy zawierają tak przytłaczającą ilość danych, że aż stają się bezużyteczne

Dlaczego ta lista jest inna?

Ponieważ przeczytałem je wszystkie.

I na ich podstawie wyciągnąłem najciekawsze porady, wskazówki, wnioski i nauki płynące z tych licznych i rozbudowanych postów.
Czy byłem samolubny umieszczając moje nazwisko w tytule? Oczywiście, ale zrobienie tej listy zajęło mi mnóstwo czasu.

Niemal każdy post pochodzi z 2013 r., więc znajdują się tu aktualne rady dotyczące optymalizacji konwersji. Napisałem „niemal” ponieważ niektóre z nich były na tyle dobre, że znalazły się tutaj, nawet mimo bycia nieco starszymi.

Oto moje wskazówki, jak najlepiej wykorzystać te porady:

  • Po pierwsze, dodaj tę stronę do zakładek, (Mac: Command-D, PC: Ctrl+D)
  • Spójrz na tę listę i wybierz jeden artykuł, na podstawie informacji jakie wyciągnąłem z tych wpisów
  • Powracaj na tę stronę i wybierz dokładnie jeden post do przeczytania, tak aby jak najwięcej się z niego dowiedzieć
  • Byłbym wdzięczny jeśli podzielisz się tym postem w serwisach społecznościowych. Pozdro

30

Quick Conversion Tips Every Marketer Needs to Know (30 szybkich porad dotyczących konwersji, które powinien znać każdy marketer)

To znakomity i szybki w czytaniu post Neil’a Patel’a. Najbardziej zainspirowała mnie następująca porada:

Porada dla Ciebie

Patrz na konwersje całościowo – nie jest ważne o ile wzrosła klikalność pomiędzy poszczególnymi etapami konwersji. Liczy się ile osób ostatecznie kupiło produkt. Skup się na wyniku końcowym, a nie na poszczególnych etapach.

91

The Holy Grail of eCommerce Conversion Optimization – 91 Point Checklist and Infographic (Święty Graal optymalizacji konwersji w handlu elektronicznym – 91-punktowa lista i infografika)

To jest wspaniały post. Jedną z najlepszych porad jest moim zdaniem rada nr 27 – zachęcaj użytkowników do pozostawiania opinii. Opis tego punktu w poście tyczy założeń taktycznych tej porady i dlatego chciałbym coś dodać od siebie..

Porada dla Ciebie

Recenzje od użytkowników na stronach produktów mogą znacznie poprawić konwersje. Główną przyczyną tego jest ogromne znaczenie porównywania przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Dlatego recenzje są poszukiwane przez kupujących, którzy potrzebują społecznego dowodu słuszności podejmowanych decyzji (social proof). Dotyczy to zarówno zakupów online i tradycyjnych. Rosnąca rola urządzeń moblinych sprawią że ludzie szukają recenzji i porównują różne opcje. Wg badań telMetrics 45% kupujących Amerykanów przed zrobieniem lokalnych zakupów sprawdzało recenzje i badało dostępne opcje zakupowe przy użyciu urządzeń moblinych.

9

Uncommon Conversion Rate Optimization Tips You Can Use Today (9 nietypowych wskazówek dotyczących optymalizacji konwersji, które możesz wykorzystać już dziś)

Ten post o tym, że powinno się zwrócić uwagę na oświadczenia dotyczące polityki prywatności i dostosować do danych odbiorców / strony.

Porada dla Ciebie

Post pokazuje 2 przykłady autorstwa Tim’a Ferriss’a i Neil’a Patel’a, w których Neil analizuje standardowe oświadczenia z dodatkowymi informacjami 100% prywatności i braku spamu (i wpływie tych sformułowań na liczbę zapisów – lepiej unikać słowa spam) zaś Tim wymienia 7 powodów dla których powinieneś się zapisać do listy mailingowej m.in. „subskrybenci są mądrzy i atrakcyjni”

5

Landing Page Headline Formulas Tested (Test 5 formuł nagłówków strony docelowej)

Część tego interesującego posta zawiera 3 studia przypadku z testami porównawczymi nagłówków.

Porada dla Ciebie

Ideą było porównanie 3 typów nagłówków:

  • Opartego o korzyści (co będę z tego miał(a)?)

  • Uniknięcia strat (co stracę, jeżeli nie zareaguję?)

  • Pytania (zachęć odwiedzających przy pomocy pytania)

Cytując Michael’a Aagard’a (autora postu i zwolennika badań porównaczych):

“We wszystkich 3 studiach przypadku nagłówek oparty o korzyść być najskuteczniejszy, na drugim miejscu było “uniknięcie strat”, ostatni zaś nagłówek pytający. We wszystkich 3 badaniach sumaryczna liczba badanych wyniosła nieco ponad 50000 odwiedzających. Rezultaty wskazują na ogólną zależność, wedle której na stronach docelowych (landing pages) najlepiej działają nagłówki głoszące w jasny sposób korzyści.

24

The Importance of A/B Testing: 24 Marketing Experts on Their Most Surprising A/B Test Dlaczego testy porównawcze są ważne – 24 ekspertów marketingu o najbardziej zadziwiających testach

Lubię przykład podany przez Crystal (Anderson) O’Neill.

Porada dla Ciebie

Dotyczył on wzmianki prasowej, która opisywała przyznania nagrody wzmacniającej społeczny dowód słuszności. I to pomimo tego, że wzmianka była sprzed 3 lat, strona nadal ma lepsze wskaźniki kilkalności i konwersji niż konkurencja.

11

Low-Hanging Fruits for Increasing Website Speed (and Conversions) 11 prostych sposobów na zwiększenie szybkości strony (i liczby konwersji)

Przekaz jest prosty – przyspiesz stronę, aby uzyskać więcej konwersji

Porada dla Ciebie

Nie jest to zaskakująca wiadomość – większość z nas słyszała o tym pozytywnym związku pomiędzy szybkością wczytywania strony a liczbą konwersji, ale nie zaszkodzi o tym przypomnieć. Część wpisu poświęcona wpływowi na konwersje i zawarte w niej dane, mogą zachęcić Ciebie do przyspieszenia strony.

50

Point Checklist For Creating The Ultimate Landing Page (Jak stworzyć idealną stronę docelową? 50-punktowa lista kontrolna)

To jeden z moich tekstów. W tym poście podoba mi się zwłaszcza interaktywna lista kontrolna, dzięki której możesz ocenić swoją stronę docelową.

Porada dla Ciebie

Użyteczną obserwacją jest to, że niespełnione punkty z tej listy można zastosować do własnej listy usprawnień, a następnie wykorzystać je w badaniach porównawczych

100

Conversion Optimization Case Studies (100 studiów przypadku optymalizacji konwersji)

Kolejny ważny artykuł zawierający interesujące case studies optymalizacji konwersji.

Porada dla Ciebie

Przykład nr 5 pokazuje, dlaczego tworzenie landing page powinno się zacząć od określenia korzyści jakie otrzyma użytkownik strony. Pierwotna strona nie miała jasnego celu, ani priorytetów. Bardzo trudno zostać zainspirowanym do podjęcia akcji, kiedy nie widać sposobu jak to zrobić. Ulepszona wersja strony ma z kolei jeden, jasno określony przekaz i wezwanie do akcji – w ten sposób ludzie od razu otrzymują korzyści z działania na stronie.

7

Simple A/B Tests That Can Increase Conversions by 10% or More (7 prostych testów porównawczych, które mogą zwiększyć konwersje o 10% lub więcej

Neil Patel pokazuje 7 case studies badań porównawczych. Nic szczególnie nowego, ale warto przejrzeć przykłady w celu zainspirowania własnych pomysły.

Porada dla Ciebie

Punkt 7 to mój ulubiony. Bardzo prosta zmiana pozycji wezwania do działania zwiększyła konwersje o 38%. Zmiana polegała na umieszczeniu przycisku nad filmem reklamowym zamiast pod nim, zaś przyczyną tego efektu, było to, że ludzie kończyli przewijanie strony na wysokości filmu wideo.

10

tips to optimize your online store and increase conversion rates 10 porad jak zoptymalizować sklep internetowy i zwiększyć konwersję

Ważny punkt znajduje się mniej więcej w połowie posta “Address Pain Points” (odnieś się do punktów zapalnych) poparty przykładem strony.

Autor stwierdza, że  punkty zapalne nie bolą, jeśli odniesiemy się do nich od razu. Zwróć uwagę na to jak przykład od razu odnosi się do 2 trudnych punktów: darmowej wysyłki i polityki zwrotów.

Czas na ocenę strony: Lubię to robić, więc napiszę co bym zmienił na tej stronie:

  1. Więcej kontrastu! Strona jest niemal całkiem czerwona. Warto skupić się na najważniejszych elementach i połączeniu ich z zawartością strony.

  2. Wychodząc z tego punktu cofnąłbym do tyłu wszystkie czerwone elementy oprócz logo, znaku 60% obniżki, darmowej wysyłki i polityki zwrotów. W ten sposób wyprzedaż jeszcze bardziej się wyróżni, a klient zobaczy, że otrzyma także darmową wysyłkę i możliwość łatwych zwrotów. Taki zabieg byłby łatwiejszy oczywiście na stronie docelowej, ale idea jest uniwersalna.

5

Dangerous Conversion Optimization Myths 5 niebezpiecznych mitów dotyczących optymalizacji konwersji

MIT – społeczny dowód słuszności zawsze działa

Porada dla Ciebie

Należy sprawdzić, czy strona lepiej działa z takim dowodem czy bez niego, a jeśli tak to jakiego rodzaju powinien być ten dowód. Te kwestie zależą od motywacji konsumentów, dlatego warto dążyć do ich zrozumienia.

Przykładowo jest jesteś na stronie handlowej, na której klient jest w trybie zakupów porównawczych, to wówczas warto mieć recenzje klientów. Taki dowód społecznej słuszności jest wymagany przez ludzi robiących porównujących oferty przed dokonaniem zakupów online.

13

Unconventional Landing Page Strategies To Increase Conversions (13 niekonwencjonalnych stron docelowych, które zwiększą konwersję)

Warto spędzić trochę czasu na poznawaniu nowych podejść do optymalizacji konwersji.  Dyscyplina ta ciągle się rozwija z racji popularności i znaczenia dla biznesu.

Porada dla Ciebie

Jest tu wiele ciekawych przykładów stron docelowych, ale moim ulubionym jest

Strona docelowa dla komentarzy z blogów

Posiadanie pasującej kontekstowo strony docelowej dla blogów może być skuteczne pod warunkiem jej rozważnego zaprojektowania. Taka opcja wymaga jednak pisania ciekawych, rozbudowanych komentarzy np. na serwisie Quora. W ten sposób ludzie będą chcieli się więcej o Tobie dowiedzieć i twojej wiedzy. Odkrycie specjalnie zaprojektowanej strony docelowej zwróci uwagę odwiedzających.

Tytuł strony jeżeli to możliwe powinien wiązać się z końcowym argumentem w komentarzu.

Uwaga – w tym miejscu nie kończy się relacja, przystąpienie od razu do sprzedaży wyda się podejrzane. Kontynuuj pokazywanie swojego profesjonalizmu, poprzez dokładniejsze omówienie danego tematu.

I dopiero po tym umieść wezwanie do działania -.np, “Jeśli Cię to interesuje, zapisz się na mojego bloga, na którym często poruszam ten temat”.

36

Creative Landing Page Design Examples – A Showcase and Conversion Critique (36 przykładów kreatywnych stron docelowych – galeria i recenzje)

Nic tak nie inspiruje i nie daje takiego wglądu we własne projekty jak przykłady stron docelowych.

Porada dla Ciebie

W tym długim wpisie, 36 stron zostało zrecenzowanych w oparciu o 7 zasad designu skupionego na konwersji (Conversion Centered Design, CCD): hermetyczność, contrast, wskazówki kierunkowe, biała przestrzeń, wypróbuj zanim zakupisz, dowód społecznej słuszności i pilność (encapsulation, contrast, directional cues, whitespace, try before you buy, social proof, and urgency)

Przykład #1 spełnia 3 z tych warunków, zaś 4 nie. Dlatego stanowi ciekawe case study.

21

21 Ways You’re Screwing Up Your Landing Pages (And What To Do About It) (21 sposobów, w jakie psujesz swoje strony docelowe (i jak to naprawić)

Znakomity wpis, który pokazuje wymowne przykłady dla wszystkich 21 punktów. Dużo wartościowych treści i wiedzy.

Moja ulubiona rada nosi nr 5

„There’s no scent” („Nie ma zapachu”). Przykład ten dotyczy powiązania między wiadomością, która zachęca do odwiedzenia strony, a stroną docelową. Przykład pokazuje w jaki sposób nieudany marketing PPC może spustoszyć portfel i zwiększyć współczynnik odrzuceń.

60

Case Studies & Success Stories (60 studiów przypadku i historii sukcesu)

Jest to prowadzona na biężąco seria autorstw Visual Website Optimizer. Czytanie wpisów może dać ciekawe pomysły badań porównawczych oraz zwrócić uwagę na często pomijane kwestie.

Porada dla Ciebie

Lubię artykuł pt. Customer Review Widget Increases Sales by 58.29% for an eCommerce Website (Widget do recenzji konsumenckich zwiększa sprzedaż strony e-handlowej o 58,29%), ponieważ pokazuje jak ważne są recenzje konsumentów dla stron o charakterze e-commerce. Wzmacnia to bowiem społeczny dowód słuszności dla tych klientów którzy porównują sklepy.

15

Steps to the Ultimate Lead Capture Landing Page 15 kroków jak zbudować idealną stronę docelową

Wpis poświęcony tworzeniu landing page, w rozpisaniu na 15 kroków.

Porada dla Ciebie

Bardzo przydatny jest krok #2, który bada, jaką zawartość / korzyść powinieneś zaproponować w zależności od tego w jakieś fazie decyzji zakupowej jest odbiorca (np. potencjalny klient, powracający klient). Poza tym każdy punkt jest ilustrowany przez scrabble.

8

Simple Online Copywriting Case Studies with Examples from Real A/B Tests 8 prostych studiów przypadku z copywritingu z przykładami badań porównawczych

Zwróć uwagę na punkt 1. – wzrost pobrań o 6.64% dzięki zmianie koloru czcionki.

Porada dla Ciebie

To znakomity przykład kontrastu kolorów na stronie docelowej. Jeśli spojrzysz na stronę na przykładzie zobaczysz, że nagłówek miał ten sam kolor, jak większość elementów na stronie. Dzięki zmianie koloru bardziej się wyróżnił jako wartość na tej stronie i był częściej czytany, dzięki czemu wzrosła liczba konwersji.

11

Obvious A/B Tests You Should Try 11 oczywistych testów porównawczych, które powinieneś wykonać

Lubię Test #11: kolory przycisków – Naprawdę? Czemu miałbym wybrać taki a nie inny?

Podany przykład, był dość mocno rozpowszechniony i błędnie interpretowany. Jak to możliwe, że kolor czerwony wzywający do akcji odniósł lepszy efekt niż zielony? Jak to możliwe skoro czerwony oznacza „stop”? W podanym przykładzie nie chodzi tyle o sam kolor, co o kontrast, który wyróżnia przycisk.

Zamiast porównywania kolorów lepiej porównywać kontrasty.

8

Eight user testing case studies that achieved amazing results  8 testów użytkowników, które przyniosły zadziwiające rezultaty.

Testowanie Iteratywne

Porada dla Ciebie

Pierwszy test jest szczególnie dobrym przykładem na to, że wielokrotne testowanie porównawcze poprawia poziom konwersji. Jest to dowód na to, że nigdy nie zależy zaprzestawać testów i że każda strona może być jeszcze lepsza

12

Tests to Increase Your Landing Page Conversion Rate, Starting Today (12 testów, które zwiększą współczynnik konwersji strony docelowej, już od dziś)

Pierwsza rada linkuje do narzędzia badawczego – The Emotional Marketing Value Headline Analyzer.

Porada dla Ciebie

Narzędzie to powie w jaki sposób będzie postrzegany nagłówek: intelektualny, empatyczny czy duchowy. Wiedza ta może to pomóc w rozpoznaniu motywacji twoich klientów pojawiających się na landing page.

Numer 8 też jest dobry pokazując jak działają wskazówki kierunkowe na przykładzie postaci patrzącej w stronę celu konwersji. Mamy naturalną tendencję do patrzenia gdzie patrzą inni ludzie i można tę wiedzę wykorzystać w projektowaniu własnej strony.

10

10 Case Studies To Help You Get More Clicks 10 studiów przypadków, które pomogą uzyskać więcej kliknięć

Numer 4 jest ciekawy.

Porada dla Ciebie

Wskazanie korzyści dla klienta jest ważniejsze niż informacja do czego wykorzystasz jego email. Skup się na potrzebach klientów,

5

5 Email Subject Line Strategies That Will Increase Your Open Rates 5 tytułów E-maili, które zwiększą ich otwieralność

Numer 3 jest bardzo interesujący.

Porada dla Ciebie

Jeśli wysyłasz serię maili, które systematycznie dociera do klientów, to można zwiększyć liczbę otwieranych maili poprzez tworzenie wrażenia postępujących zmian w tytułach maili.

6

6 Ways To Re-Optimize Your Email Auto-responder Campaign To Improve Opens, Clicks, and Sales (6 sposobów na ulepszenie kampanii e-mailowej w celu zwiększenia liczby otwarć, kliknięć i sprzedaży

Numer 5 – “Zignoruj mit 7 dalszych maili” jest interesujący.

Porada dla Ciebie

Opisuje w jaki sposób w różnych branżach sprzedaż może wzrosnąć dzięki zróżnicowaniu momentu umieszczania ofert w czasie długofalowej kampanii. Po pewnym czasie odbiorcy mogą być znużeni e-mailami i się wypisać albo przestać je otwierać – przez co mogą w ogóle być nieświadomi docierających do nich ofert. Warto sprawdzić to zalecenie.

10

Top Landing Pages Tips Right from the Industry Experts (10 porad dla stron docelowych od ekspertów z branży)

Numer 8 opisuje tzw. koncepcję analysis paralysis (paraliż analiz). W zamieszczonym przykładzie znajduje się zbyt wiele przycisków udostępniania na platformach społecznościowych, przez co trudniej znaleźć preferowaną przez siebie platformę.

Porada dla Ciebie

Nadmiar wyboru to psychologiczne zjaiwsko, w którym jest tak duży wybór produktów, że wybieramy losowo. Odnosi się to do różnicy między stroną główną, a stroną docelową. Ta druga ma jasne wezwanie do akcji, a ta pierwsza zwykle pomiędzy 20 do 70 opcji działań. Uproszczenie strony zatem ułatwi korzystanie z niej.

Kolejnym przykładem był eksperyment z liczbą dżemów na półkach w supermarkecie.

Mniej to więcej – Eksperyment z supermarketowym dżemem

Empiryczny dowód na to, że dla psychiki “mniej to więcej” pochodzi z eksperymentu przeprowadzonego w 2000 r. przez S. S. Inyengar oraz M. R. Leper. Wzniesiono stoisko przy którym można było wypróbowywać dżemy w różnych smakach. Test porównał wyniki dla 24 smaków oraz 6 smaków.

Zbyt długie zastanawianie się prowadzi do paraliżu decyzyjnego

W przypadku 24 smaków, tylko 3% osób które próbowały dżem dokonały jego zakupu, w porównaniu z wynikiem 30% dla tych którzy mieli tylko 6 smaków do wyboru. Tak więc nadmiar możliwych decyzji często prowadzi do braku decyzji.

7

7 Universal Conversion Optimization Principles 7 uniwersalnych zasad optymalizacji konwersji

To jest e-book, więc żeby go dostać, będziesz musiał(a) podzielić się adresem e-mail

Porada dla Ciebie

W zamian otrzymasz jedną z najbardziej treściwych I interesujących książek roku 2013 z zakresu badań porównawczych, studiów przypadku i ogólnych reguł.

Cytując opis z tej strony docelowej: „Wiedza i doświadczenie z 4 lat badań I ponad 350 testów porównawczych skondensowane w jednym, darmowych 26 stronicowym e-booku.

Zdobądź ten e-book. Nie pożałujesz.

6

6 Lesser-Known Ideas to Improve Conversion Rates of Your Website 6 Mniej znanych pomysłów na poprawę poziomu konwersji na twojej stronie

Ciekawa taktyka dla branży ecommerce znajduje się w punkcie 2. Polega ona na rozdawaniu kuponów konkursowych na stronie zamówienia.

Porada dla Ciebie

Wedle jednej teorii kupony konkursowe mogą rozproszyć klientów, którzy będa przeszukiwać kupony na google, albo co gorsza trafią do konkurencji, wypozycjonowanej na „twoje” frazy kluczowe

30

30 Quick Content Marketing Tips Every Marketer Needs to Know 30 szybkich porad z content marketing dla każdego marketera

Te wskazówki dotyczą bardzo popularnego obecnie content marketingu.

Porada dla Ciebie

Tekst dobrze się czyta I zawiera on wiele szybkich porad, które można wdrożyć celem optyamizacji działań z zakresu content marketing.

Najciekawsza rada? Numer 16. “Nie bądź pazerny na linki. Linkuj do innych stron które zawierają podobne treści. Nawet jeśli to konkurencja – takie właśnie linki dadzą najwięcej korzyści klientom i pomogą innym stronom zobaczyć, że istniejesz, co może doprowadzić do podzielenia się treściami.

Dawanie korzyści czytelnikom przez umieszczanie wartościowych treści działa i daje możliwość uzyskania z powrotem nawet większej ilości linków.

9

9 Critical Components for Optimized Marketing Emails 9 kluczowych elementów zoptymalizowanych maila marketingowych

Ten post jest świetny, ponieważ łączy teorię i praktykę. Chciałbym, żeby każdy post był tak dobry.

Porada dla Ciebie

W punkcie 3, zostaje wyjaśnione w jaki sposób możesz spersonalizować emaile poza standardowymi danymi (jak imię I pada sugestia żeby personalizować maile przy użyciu wszelkich dostępnych danych (jak np. nazwa firmy, nazwa stanowiska itp.)

15

15 Tips for a Conversion Friendly Ecommerce Site (15 porad na stronę e-commerce przyjazną konwersjom)

Skocz od razu do punktu 3.

Porada dla Ciebie

Jednym z głównych powodów niskiego współczynnika konwersji w ecommerce jest brak wysokiej jakości i odpowiednio dużych zdjęć. Dotyczy to w szczególności branży odzieżowej, w której konsumenci chcieliby podejmować świadome decyzje

Przykład Zappos.com pokazuje jak filmy prezentujące buty mogą wznieść tę technikę marketingową na wyższy poziom

5

Principles of Persuasive Web Design (5 zasad przekonującego designu strony)

Jeden z najlepszych postów o optymalizacji konwersji z roku 2013.

Porada dla Ciebie

Peep Laja bada bardzo dokładnie jak użyć perswazji do zwiększenia konwersji. Punkt 3 zawierający wizualną hierarchię jest moim ulubionym, ponieważ pokazuje ścieżki myślowe użytkowników strony. Post ten zawiera multum przykładów wyjaśniających każdy punkt.

7

7 A/B Testing Blunders That Even Experts Make (7 błędów w testowaniu porównawczym, które popełniają nawet eksperci)

7 rzeczy, których nie powinno się robić. Lubię takie posty ponieważ mogą zmienić sposób myślenia, poprzez usunięcie tych błędów.

Porada dla Ciebie

Punkt #4 jest “najlepszy”, wskazuje on na to, żeby zbudować hipotezę zanim zacznie się przeprowadzać badanie, i żeby najpierw zbadać obecny stan strony, zanim zacznie się analizować jej zmodyfikowane wersje.

Tu dowiesz się więcej o optymalizacji strony i badaniach porównawczych a także jak tworzyć hipotezy

5

The Top 5 Surprising Tips from A/B Tests 5 zadziwiających porad płynących z testów porównawczych

Znakomity tekst z WiderFunnel. Moim zdaniem najlepsza jest rada związana z Morganem Freemanem. Sprawdź ją.

Porada dla Ciebie

Czasem warto mieć pewne przypuszczenia.

25

25 Smart Landing Pages for Collecting Leads [+10 Tips for Your Next Page] 25 sprytnych stron docelowych generujących działania (+10 porad dla twojej nowej strony)

Jeśli chcesz wywołać działania odbiorców na stronie, to przeczytaj te porady. Znajdziesz wiele przykładów stron docelowych i porady dotyczące twojej własnej strony

Porada dla Ciebie

Uwielbiam stronę nr 1. Right Signature pokazuje jak powinny wyglądać landing pages.

I w ten sposób doszliśmy do 666 porad. Nie zapomnij dodać tej strony do zakładek i udostępnić jej w mediach społecznościowych.

czytaj także

Zrobił bannery w 5 minut – poprawił CTR kampanii. Graficy są przerażeni.

Rafał Kowalewski

O autorze

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista rekla...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

  2. Dobre wskazówki. Nie czytałem do końca dodałem zakładkę i będę wracał :)

  3. Ja też sobie rozłożyłem artykuł na części, bo jest strasznie wyczerpujący. Ale tyle porad, fajnych porad przy optymalizowaniu, że aż grzech z nich nie skorzystać.

  4. „The next time someone tells you bad design converts better than good design, punch them in the face.” – świetnie powiedziane! Jakby mi ktoś to z ust wyjął. Tyle razy spotkałem się ze stwierdzeniem, że coś może być brzydkie, najważniejsze żeby dawało dochody.

  5. Świetna wiedza zebrana w jednym miejscu na długie wieczory. Będzie co przestudiować.

  6. Naprawdę zebrano tu dużo wiedzy, która może posłużyć niejednemu użytkownikowi Będzie co przestudiować.

  7. kalendarzownia

    Sporo konkretów i to najważniejsze.

  8. Przydadzą się te porady mojemu sklepowi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz