Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Social-Woz

22% marketerów uważa Facebook marketing za nieefektywny

W rozmowie z polskimi przedsiębiorcami wielokrotnie spotykałem się z opinią, że reklama na Facebooku to pieniądze wyrzucone w błoto. Jak wynika z najświeższych badań Social Media Marketing Industry Report serwisu Social Media Examiner, okazuje się, że podobne zdanie mają początkujący adepci social media marketingu w Stanach Zjednoczonych. Co więcej, najciekawsze wnioski z badań dotyczą nie tyle wykorzystywania sieci społecznościowych w SEM, ale raczej śledzenia skuteczności działań w zakresie social media marketing.

Rzecz jasna, badanie obejmowało właścicieli spółek w Stanach Zjednoczonych, nie dziwi zatem fakt, iż 97 procent respondentów korzystało z mediów społecznościowych w imieniu firmy, natomiast 86 procent uważa, że jest to ważna część działań marketingowych.

Nie powinna nas dziwić także dominacja Facebooka, który w 92 procent przypadków stanowi o aktywności w ramach mediów społecznościowych. Co więcej, 49 procent respondentów uważa Facebook za najważniejszą platformę mediów społecznych. W Polsce ten odsetek byłby jeszcze wyższy…

Jednak tym, co zwraca największą uwagę, jest fakt, iż zaledwie 37 procent marketerów uważa, że ich reklama na Facebooku jest skuteczna. W takim razie – czy 63 procent niezadowolonych tak dokładnie bada zwrot z inwestycji, czy też marketerzy nie są w stanie ocenić skuteczności reklamy na Facebooku?

Odpowiedzi na pytanie: Dokonuję pomiaru ROI swoich działań w social media

Odpowiedzi na pytanie: Uważam swój social media marketing za efektywny

Z badań wynika również, iż większe przedsiębiorstwa znacznie częściej potwierdzają skuteczność reklamy na Facebooku. W tym przypadku znaczącym czynnikiem może być na przykład rozpoznawalność marki oraz dobre połączenie strony firmowej z fanpage’m na Facebooku. Mniejsze firmy i mniej znane marki powinny dobrze przemyśleć swoją strategię marketingową na Facebooku.

Kolejnym interesującym czynnikiem jest relacja pomiędzy stażem korzystania z social media a ilością czasu spędzonego na social media marketingu w ciągu tygodnia pracy. Pięćdziesiąt procent osób ze stażem krótszym niż 12 miesięcy przeznacza 5 godzin lub mniej na social media, natomiast 70 procent spośród bardziej doświadczonych, czyli osoby, korzystające z mediów społecznościowych przez co najmniej dwa lata, przeznacza na media społecznościowe 6 lub więcej godzin każdego tygodnia. Czyżby z czasem, nabierając doświadczenia, doceniają social media? A może wiedzą, „jak się robi social media marketing”?

Więcej informacji oraz cały raport (dostępny za darmo tylko do 30 maja) na stronie SocialMediaExaminer.

Źródło: SEW

PS: Interesują Cię szkolenia Social Media w Poznaniu i w Warszawie? Zobacz nowe terminy!

sprawnymarketing

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista reklamy w Google, wyznawca zasady: “Brzydkie reklamy sprzedają najlepiej”.


  • w tytule i w treści jest zakłamanie:
    „37% marketerów uważa Facebook marketing za nieefektywny”
    „Jednak tym, co zwraca największą uwagę, jest fakt, iż zaledwie 37 procent marketerów uważa, że ich reklama na Facebooku jest skuteczna. „

  • Rafał Kowalewski

    Rzeczywiście, mój błąd. Zapętliłem się wymyślając tytuł. Dzięki za czujność.

  • Piotr

    Marketing w social mediach z pewnością nie będzie skuteczny we wszystkich branżach. Stąd są podejrzewam takie rozbieżności w wypowiedziach a na „tak” odpowiedziało zaledwie trzydzieści kilka procent ankietowanych. Z pewnością skuteczna promocja dotyczy wszelkiego typu rozrywki, gorzej się będzie miała sprawa hurtowni pieczarek czy też producenta plastikowych worków na odpadki komunalne czyż nie? :) Reklama w socjal mediach ma ogromny potencjał wyłącznie w przypadku, kiedy mamy do czynienia z czymś co jest (na swój sposób) „trendy” lub budzi jakąś kontrowersję albo zwyczajnie może się podobać.

  • Piotr

    Marketing w social mediach z pewnością nie będzie skuteczny we wszystkich branżach. Stąd są podejrzewam takie rozbieżności w wypowiedziach a na „tak” odpowiedziało zaledwie trzydzieści kilka procent ankietowanych. Z pewnością skuteczna promocja dotyczy wszelkiego typu rozrywki, gorzej się będzie miała sprawa hurtowni pieczarek czy też producenta plastikowych worków na odpadki komunalne czyż nie? :) Reklama w socjal mediach ma ogromny potencjał wyłącznie w przypadku, kiedy mamy do czynienia z czymś co jest (na swój sposób) „trendy” lub budzi jakąś kontrowersję albo zwyczajnie może się podobać.

  • Camdex

    Problemem może być fakt, iż jest mnóstwo profili na FB, które sa pozakładane jedynie aby nabijać lajki np. takim serwisem addmefast. Co z tego, że moją reklamę zobaczy tyle a tyle osób skoro niewiele z nich faktycznie istnieje

  • Mariola

    Przy takiej cenie, jaką sobie życzą za reklamę, to na pewno nie jest to opłacalne (przynajmniej z mojego punktu widzenia). Jeżeli jednak firma działa lokalnie i ma duży funclub, to myślę, że sociale są bardzo pomocne przy promocji.

  • Paweł

    Trochę nijaki ten artykuł.
    „Mniejsze firmy i mniej znane marki powinny dobrze przemyśleć swoją strategię marketingową na Facebooku.”
    Ja rozumiem, że ten artykuł to tylko krótka informacja na temat jakiegoś tam badania, które jakoś tam dotyczy Polski. Ale takie zdanie, jak powyżej zacytowane, jakoś tak nijakoś wyglądają. Zero diagnozy, zero porad, co robić :-(

  • Najgorsze jest to, że mnóstwo osób zaczyna odpuszcza sobie Facebooka. Tak jest przynajmniej wśród moich znajomych. Same osoby zajmujące się e-marketingiem to trochę mały rynek:)

  • Tomasz Frontczak

    Ostatnio spotkałem się gdzieś z takim stwierdzeniem: „Nie reklamujcie się, więcej wyświetleń zostanie dla nas.” Co prawda w kontekście Facebook Ads, ale to bardzo dobrze oddaje moje zdanie w temacie reklamy na Facebooku.

  • Ma swoje plusy i minusy. Siedzą tam miliony ludzi, toteż poprzez kampanie na facebooku można zdobyć dużo zainteresowanych. Ale problem, że wielu użytkowników to za bardzo nie chce czytać, wielu jest też takich co tylko chce nowych znajomych i klikają „lubię to” niemal na wszystko…

  • myślę że skuteczność facebooka zależy od rodzaju branży. Firma z branży rozrywkowej moim zdaniem ma większe szanse na facebooku, niz firma np. kurierska

  • Dokładnie. W przypadku niektórych branż, można posunąć się do stwierdzenia, że działania na Fejsbuniu raczej narażają na śmieszność niż przynoszą pozytywne efekty.

  • Stworzyć fajny firmowy profil na facebooku, który będzie sprawiał, że klienci będą trafiać na Twoją stronę jest bardzo ciężko. Może zatem zlecać to firmom, które się tym zajmują?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *