Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

zdjecie-matta-cuttsa

Cutts: przekierowanie 301 nie przekazuje całego PageRanku

Eric Enge przeprowadził świetny wywiad z Mattem Cuttsem. Przeczytałem cały i wynotowałem 4 najciekawsze rzeczy, ale warto przeczytać go w całości. Oto co osobiście uważam za najciekawsze:

  • Matt potwierdził, że przekierowanie 301 nie zawsze przenosi cały PageRank ze starego URL-a na nowy. Chociaż wielu pozycjonerów domyślało się tego, nie zostało to dotąd oficjalnie potwierdzone przez Google.
  • Jeśli robot przyuważy w jednej witrynie kilka podstron o identycznej treści, zdecyduje, który URL traktować jako „główny” i przekaże na niego PageRank pozostałych. Jedyny problem jest taki, że to Google za ciebie decyduje, który URL uznać za główny. Mimo wszystko, to świetnie, że PageRank duplikatów nie marnuje się.
  • Google indeksuje witryny uwzględniając PageRank ich poszczególych podstron. Indeksowanie może również zależeć od liczby jednoczesnych połączeń, które może obsłużyć twój serwer.
  • Blokowanie URL-i z poziomu robots.txt nie zwiększy „kredytu indeksacyjnego” witryny, bo jest on obliczany na podstawie liczby URL-i będących w indeksie robota.

Eric, poza opublikowaniem całego wywiadu z Mattem, wynotował też 29 najciekawszych jej fragmentów. Naprawdę uważam, że każdy pozycjoner powinien przeczytać cały ten wywiad.

[źródło: Cutts: Redirects Don’t Pass Full PageRank & More Takeaways]

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Z całego wywiadu najbardziej zainteresowała mnie informacja na temat pewnego ubytku mocy przekazywanej przy przekierowaniach 301. Dotychczas nie znalazłam konkretnych informacji na ten temat poza przypuszczeniami ekipy SEOmoza, czego również nie mogli potwierdzić testami.

      Sama przekierowując starą domenę na nową nigdy nie odczułam, aby nowa cokolwiek na tym traciła. Po pełnym przeindeksowaniu przez Google wracały poprzednie pozycje, przynajmniej na najważniejsze dla mnie słowa kluczowe.

    • Rafał W@c

      qrde, to się trochę zaniepokoiłem bo mam do przeindeksowania cały sklep…

    • stormfly

      Tego raczej nie da się łatwo zauważyć skoro skala PR jest od 0 do 10, a aktualizacja odbywa się co kilka miesięcy.

    • stormfly , w tym przypadku nie chodzi tylko o toolbarowy PR, ale o całą moc przekładającą się m.in. na konkretne pozycje w Google.

    • Piotr Olencki

      "301 nie ZAWSZE przenosi." Takie zdanie jasno wskazuje to, że w większości przypadków jest przenoszona cała moc. Przypadkiem, w którym Google może nie przenosić całej mocy jest chociażby zmiana tematyki serwisu na nowej domenie. To pierwsza rzecz, która przychodzi mi do głowy.

    • @Lexy a podobno PR nie ma wypływu na pozycję…

    • @hmm, na pozycję mają wpływ m.in. backlinki, a te wpływają na wartość PR, więc przy 301 mowa jest o przekierowaniu całej lub części mocy strony, a nie tylko o tym, czy po update wartość PR będzie taka sama. Po prostu spójrz na PR pod szerszym kątem niż na zwykły toolbarowy pasek.

    • @rkoszela

      Niestety już nie raz zdarzyło się iż przy przekierowaniu 301 serwis tracił całą swoją moc, więc dla mnie osobiście takie wypowiedzi nie są żadną nowością, czy też czymś zaskakującym.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *