Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

+1 dla Google za nowe statystyki społecznościowe

W czwartek Google udostępnił nowe statystyki społecznościowych interakcji z treściami witryn. Z jednej strony użycia przycisku +1 zliczane są w Narzędziach dla Webmasterów, z drugiej do Google Analytics dodano nową zakładkę “Społecznościowe”, wypchaną nowymi możliwościami.

W ramach śledzenia interakcji z przyciskiem +1 w Narzędziach dla Webmasterów możliwe jest zbadanie:

  • wpływu przycisku na odwiedziny z ruchu organicznego. Możesz sprawdzić m.in. czy twoje CTR-y wzrosły pod wpływem linków ukazujących się w SERP-ach znajomym osób rekomendujących cię. Możesz to zrobić np. porównując kliki i wyświetlenia zliczane bez i z wynikami podsuniętymi szukającym w ramach funkcji +1. Oczywiście statystyki wyświetlane są tylko tam, gdzie liczba zebranych danych pozwala na miarodajne porównania. Te informacje znajdziesz w zakładce “wpływ na wyszukiwanie”
  • aktywności użytkowników klikających w +1. Ile razy “plusowano” twoją witrynę? Ile razy stało się to w jej ramach (o ile osadziłeś przycisk), a ile razy na zewnątrz (np. w SERP-ach Google)? Tego dowiesz się w zakładce “aktywność”.
  • użytkowników plusujących twoją witrynę. Raport podaje zagregowane dane geograficzne i demograficzne plusujących. Dla ochrony prywatności Google pokaże te dane tylko wówczas, gdy liczba plusujących jest wystarczająco duża, by nie dało się zidentyfikować pojedynczych użytkowników.

Oto zrzut ekranowy:

search-impact

To były statystyki przycisku +1 dodane do Google Webmaster Tools. Teraz czas na nowe statystyki społecznościowe dodane do Google Analytics. Nie ograniczają się one do zliczania google’owych plusików, zamiast tego oferują w miarę kompletne informacje o społecznościowych interakcjach internautów z twoimi treściami. Rolę grają tu facebookowe “lajki”, google’owe “plusy” z witryn i wyszukiwarki, a także LinkedInowe “share’y”.

Raporty społecznościowe ujęto w przynależącą do sekcji “Użytkownicy” podsekcję “Społecznościowe”:

analytics menu

W zakładce “Przywiązanie społecznościowe” zgromadzono dane o wizytach, podczas których użytkownicy rekomendowali witrynę przyciskami typu +1, Facebook Like itd. Obsługa +1 jest natywna, obsługę przycisków innych serwisów społecznościowych należy dodać ręcznie. Zakładka umożliwia zorientowanie się czym różnią się zachowania użytkowników “rekomendujących” od tych, którzy nie rekomendują naszych treści (a także czym różnią się zachowania użytkowników rekomendujących z użyciem różnych przycisków):

przywiazanie spolecznosciowe

Zakładka “Działanie” zawiera dane o liczbie podjętych na witrynie działań społecznościpowych (+1, tweety, lajki itd.). Pomoże to stwierdzić, które przyciski społecznościowe powinniśmy najmocniej wyeksponować, a które (być może) należy usunąć jako nieużywane:

działania społecznościowe

W zakładce “Strony” znajdziesz z kolei listę podstron witryny, na których odbywa się najwięcej działań społecznościowych (klików w przyciski społecznościowe). Dzięki tej zakładce dowiesz się, które treści stają się wiralami lub przynajmniej, które są lubiane przez czytelników bardziej.

[źródła: Google +1 Reporting Now In Google Webmaster Tools + Official: Google Analytics Gets Social Engagement Reporting]

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Łukasz Schab

      Generalnie +1 to świetny sposób na ograniczenie pojawiania się w wynikach wyszukiwania stron internetowych nieposiadających praktycznie żadnych ciekawych i wartościowych informacji.

    • Prawob.

      Może nie tyle ograniczenie pojawiania się, co zepchnięcie na dalsze pozycje, gdzie mało kto zagląda.
      Pytanie – czy taka zepchnięta witryna będzie przekazywać tyle samo mocy co analogiczna strona, ale z plusami.

    • Windows 7 Forum

      @Łukasz, to i tak działa tylko na zalogowaniu i tylko jeśli masz powiązania między osobami z innych usług Google lub po powiązaniu ręcznym np. z FB. Nawet przy szerokich powiązaniach, +1 wcale nie zawsze będą się wyświetlać ze względu na różne zainteresowania tak więc rewolucja będzie tylko wtedy gdy Google+ zdobędzie większą popularność niż FB ale i tak za mało, bo klikać będą tylko zorientowani userzy.

    • Z jaką częstotliwością są aktualizacje statów FB i G+ ? U mnie 12h i jeszcze w statach nic nie ma, a ludzie klikają. Proszę o odpowiedź.

    • czy ta zakładka “społecznościowe” działa u wszystkich? ja u siebie jej nie widzę :(

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *