Maciej Janas

Jak mieć 5/5 gwiazdek w Google?

Kilka dni temu SearchEngineLand (a za nim m.in. Shpyo) napisał o sztuczce, dzięki której można „wymusić” na Google’u pokazanie nas w SERP-ach z rich snippetem „gwiazdkowym”. I zawsze mieć 5 gwiazdek na 5 możliwych :-). Jak to możliwe?


Rich snippety (wyniki rozszerzone) to doskonale przyciągają uwagę do naszego wyniku w SERP-ach, wyróżniają wynik kolorem i rozbudowaną, przydatną treścią. Nic dziwnego, że webmasterom zależy na rich snippetach. A tymczasem Google można przechytrzyć stosując sztuczkę polegającą na zasymulowaniu niby-rich snippetów za pomocą encji HTML wyświetlanych w bread crumbsach. Bread crumbsy – „okruszki chleba” – to widoczne w SERP-ach na zielono miejsce danej podstrony w strukturze witryny; bread crumbsy są niejako przedłużeniem URL-a:

1 breadcrumbsy

Wynik naprawdę „rozszerzony” (prawdziwy rich snippet) wygląda tak:

2 rich snippet prawdziwy

Tymczasem dzięki sztuczce z użyciem encji HTML można stworzyć takie oto „udawane” rich snippety:

3 udawane rich snippety

Niedoświaczony użytkownik Google może pomyśleć, że owe zielone gwiazdki zostały nadane przez jakiś niezależny podmiot, gdy tymczasem przyznał je sobie osobiście właściciel witryny. Nawet jeśli użytkownik tak nie pomyśli, to gwiazdki niewątpliwie przyciągają uwagę. Z metodą wiąże się oczywiście pewne ryzyko, bo Google już kilka miesięcy temu uruchomił narzędzie do zgłaszania spamu w wynikach rozszerzonych (Rich Snippet Spam Reporting Tool) – ciekawe, czy będzie można zgłaszać przy jego pomocy tego rodzaju sztuczki, które w sensie technicznym nie dotyczą przecież wyników rozszerzonych.

Jakiej encji należy użyć do „zasymulowania” gwiazdek? Takiej:

★

Warto jednak pamiętać, że interpretacja encji może się różnić w zależności od przeglądarki i algorytmu Google’a, warto więc uważnie testować wszystkie pomysły na ich użycie (np. encje z symbolem telefonu, zarejestrowanego znaku towarowego TM, kropek itd., które na razie działają nieźle).

czytaj także

Hostingi SEO i znaczenie adresów IP w zapleczu – Dominik Wojcik

Maciej Janas

O autorze

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisyw...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

  2. Odnieślibyście się do zarzutów o spamowanie? No chyba że macie coś do ukrycia?

  3. Parking przy Lotnisku Wrocław

    Moim zdaniem wystarczy na stronce zamiescić informację, „że jeśli użytkownikowi podoba się nasza strona, prosimy aby wystawił nam opinię” i tak właśnie zbiera sie gwiazdki.

  4. Myslałem, że to jakieś lepsze obejscie gwiazdek bedzie ;) No to już lepiej samemu sobie oceny na stronie powystawiać i bedzie zawsze 5 :)

  5. Andrzej

    To chyba lepiej starać się zaimplementować prawdziwe Rich Snippets. Breadcrumbsy służą jednak do czego innego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz