Tomasz Frontczak

Prezentacja Zaawansowane elementy Quality Score w Google AdWords

O tematykę wyniku jakości (quality score) otarł się każdy, kto zajmuję się kampaniami Google AdWords. W ujęciu podstawowym zasady działania Quality Score wydają się proste, ale „czym dalej w las, tym więcej drzew”. Konstrukcja QS na poziomie zaawansowanym zawsze mnie interesowała. Najważniejszymi przemyśleniami podzieliłem się podczas wystąpienia na konferencji SearchMarketigDay.com.
Poniżej fragmenty prezentacji. Pełna wersja (ponad 50 minut) jest dostępna tutaj forum.maxroy.com/google-adwords/ . Zapraszam również na szkolenie Google AdWords PRO, gdzie zagadnienia QS, w ujęciu jeszcze bardziej praktycznym, omawiamy.

Tak przy okazji – patrząc na AdWords z perspektywy 2006 rok (dla mnie to jakaś cezura, bo wtedy ukazała się moja książka) i dzisiejszej – widać ogromne zmiany. Quality Score od chwili wprowadzenia w 2005 uległ kilku przeobrażeniom. Ale co najważniejsze, zmieniły się obszary, które można nazwać niezagospodarowaną okazją rynkową dla reklamodawców: remarketing, youtube, kanał mobile. To wszystko jest teraz w AdWords, które na początku było tylko narzędziem do reklamy w wyszukiwarce.

Poniżej zagadnienia jakie m.in. omawiam podczas prezentacji:

  • Jak Google maksymalizuje swój zysk przez konstrukcję Quality Score
  • Składowe Quality Score
  • Dodatkowe dane o QS w panelu AdWords od 2012 roku – jak je interpretować
  • Czego unikać i co robić aby zwiększać QS
  • 3 różne rodzaje wyniku jakości
  • CTR na poziomie słowo – reklama a wpływ na wynik jakości
  • Mity na temat wyniku jakości Score
  • Jakoś strony docelowej w wynik jakości
  • Struktura konta sprzyjająca budowaniu wysokiego wyniku jakości
  • Czego Google nie chce reklamować i jakie ma to implikacje dla QS
  • Jak poradzić sobie z banem Google w Google AdWords

I jeszcze raz linki do pełnego materiały i szkolenia:
– forum.maxroy.com/google-adwords/
– Szkolenie Google AdWords PRO

czytaj także

iOS 14.5, IDFA i SKAD – armagedon czy mało znacząca zmiana w świecie mobilnej reklamy?

Tomasz Frontczak

O autorze

Tomasz Frontczak

Założyciel portalu SprawnyMarketing.pl. Od 2014 r. rozwija spółkę activerse.app jako CEO i co-founder. Firma specjalizuje się w tworzeniu i prom...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

  2. Agnieszka Stach

    Serdeczne dzięki za dzielenie się wiedzą bez żadnych „czytaj dalej za drobną opłatą”!

  3. Fajnie się to ogląda przystępny język nawet dla poczatkujących +

  4. Świetny artykuł, wszystko bardzo przystepnie podane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz