Weź udział w największej konferencji marketingowej dla Małych i Średnich firm - I ♥ Marketing już w marcu w Warszawie! Kliknij Tutaj


reklama-na-facebook

Reklama na Facebooku: 52 rady i sztuczki

Weź copywriting i analitykę z reklam AdWords, dodaj obrazki, a otrzymasz reklamy na Facebooku.

Reklamy na Facebooku to dosyć nowy świat, w którym trzeba nauczyć się funkcjonować i konkurować. Dlatego wziąłem z jednej strony osobiste doświadczenia z tworzeniem i optymalizacją reklam na FB, z drugiej wiedzę wyniesioną z dostępnej literatury.

Podzielę się nimi z wami:

  • wybierz model CPM. Im lepszą zrobisz reklamę, tym wyższe osiągniesz CTR-y. A to pociągnie za sobą spadek efektywnego CPC: reklamy Facebook - lepiej wybierać CPM
  • Aby zapobiec znużeniu u klientów, modyfikuj swoje reklamy. Im mocniej zaatakujesz wąską grupę odbiorców, tym szybciej zaczną oni ignorować twój przekaz,
  • Użyj narzędzi Quantcast i Google AdPlanner do uzyskania danych demograficznych, użytecznych przy targetowaniu kampanii,
  • Poukładaj grupy docelowe (i kampanie) według wskaźnika affinity i – odpowiednio – według budżetu,
  • Uczyń swoje obrazki przyciągającymi wzrok: zdjęcie nie-jak-ze-stocka, zwierzęta, uśmiechnięci ludzie, zdjęcie czegoś, o czym twoi klienci marzą,
  • Napisz świetne copy: pytania, rekomendacje zadowolonych klientów, call to action,
  • Zawsze testuj wiele wersji reklam. Zawsze. Naprawdę zawsze,
  • Wstrzymaj reklamy, kiedy ich CTR zbliży się do 25% pierwotnego. Ale uruchom je później. Zdarza się, że za drugim razem wypadają lepiej, niż za pierwszym,
  • Pobaw się w ustawienie wszystkich sensownych permutacji wieku, płci i zainteresowań odbiorców. Obserwuj efekty. Dzięki temu będziesz mógł ulokować budżet w najbardziej trafionych kampaniach i poprawić ROI,
  • Przejrzyj najlepsze wykopy/diggi z ostatniego roku z twojej kategorii w poszukiwaniu tego, w co ludzie lubią klikać,
  • Używaj w copy (treści reklamy) terminologii związanej z Facebookiem. Przykładowo: fanpage, wpisy na ścianie, lajki, grupy itd. (oryg. – fan pages, wall posts, likes, and groups).

jak reklamować się na Facebooku - 52 rady i sztuczki

[źródło: Pay Per Face: 52 Facebook Advertising Tips & Best Practices]

Więcej porad znajdziesz na Forum MaxROY.com!

Dowiesz się m.in.:

    Wykup dostęp do zamkniętego

Forum MaxROY.com

    . Znajdziesz tam

opinie i porady ekspertów

    + dobry poziom dyskusji, gwarantowany ograniczonym dostępem.

Reklama Facebook

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Kamil Tracz

    Dodałbym tutaj jeszcze:
    1. nazywaj swoje kampanie według wybranych opcji po to żeby szybko widzieć, której kampanii dotyczą dane w panelu.
    2. Gdy reklamy zaczną zmniejszać swoje współczynniki należy je zmodyfikować albo stworzyć nowe.
    3. Ściśle targetować grupę docelową wcześniej odkrywając ich potrzeby, cele itd.

    Więcej na ten temat http://www.youtube.com/watch?v=de1gWS2aKes

  • witam,

    chciałbym zrobić ankietę na facebooku, ale nie za bardzo wiem jak sie tam poruszać- nie mam konta itd. Czy jest ktoś skłonny mi w tym pomóc i przeprowadzić przez te niuanse. Z góry dziekuje i czekam na informacje.

  • Zapraszam na stronę ! Wykonujemy portrety ołówkiem, portrety piórem i atramentem oraz wiele innych na zamówienie!
    Jeśli chcesz mieć swoją podobiznę lub wybrany dla Ciebie wzór na ścianie, sprawić komuś bliskiemu niespodziankę Napisz do nas !

  • https://www.facebook.com/byafroo.Chriss
    Zapraszam na stronę ! Wykonujemy portrety ołówkiem, portrety piórem i atramentem oraz wiele innych na zamówienie!
    Jeśli chcesz mieć swoją podobiznę lub wybrany dla Ciebie wzór na ścianie, sprawić komuś bliskiemu niespodziankę Napisz do nas !

  • Władysław Ochojski

    Bardzo ciekawe sztuczki :) Szczególnie zainteresowała mnie ta z zamieszczaniem Facebookowej terminologii w reklamach – od razu to przetestuję i sprawdzę jaki jest efekt. Dobrym sposobem na budowanie wizerunku na Facebooku przy pomocy reklam jest również dodawanie do reklam swoich zdjęć lub też swoich karykatur. Wiele osób może to blokować, bo będą bali się działać na szerszą skalę i pokazywać swoją twarz, ale warto to wykozystać :)

  • Denis Wróbel

    Mimo upływu czterech lat od publikacji tego artykułu niewiele się zmieniło jesli chodzi o skuteczność reklam na FB. Jest to w tej chwili jedna z lepszych reklam, w których płacimy za efekt pozyskania osoby rzeczywiście zainteresowanej naszym produktem/firmą.

  • pogromca debili

    co za analfabeta językowy pisał ten tekst. Jakim trzeba być osłem pisząc we własnym języku by nie umieć po polsku przekazac tego, o czym sie pisze. Używając angielskich słów nie stajesz sie automatycznie zajebisty, lecz w dużej mierze żałosny. Tekstu nie da sie czytać. Być może dla kogoś jest przydatny, ale u mnie wywołał odruch wymiotny

  • Witam,
    mam pytanie,facebook to nie jest moja mocna strona ,ale chcialbym
    utworzyc strone swojej firmy ,wiem ze najpierw musze otworzyc profil
    prywatny a potem dopiero strone,to juz wiem:) ale mam pytanie
    chcialbym umieszczac posty reklamowe swojej firmy w wybranych grupach
    na facebooku,i mam pytanie ,nie wiem jak to zrobic zeby nad
    umieszczonym postem widniala nazwa mojej firmy czyli fan pageu a nie
    imie i nazwisko z mojego profilu prywatnego,bo jak wchodze na jakas
    grupe i chce umiescic post to frimuje go moje imie i nazwisko z
    profilu prywatnego? Panstwo piszecie ze trzeba wejsc do Panelu
    administracyjnego,a gdzie to jest bo ja tego nie moge znalezc,

    mozna prosic o pomoc,bylbym bardzo wdzieczny
    chetnie zaplace za pomoc

    z gory bardzo dziekuje

    pozdrawiam

    • Katarzyna Granops

      Witam serdecznie, niestety obecnie nie ma możliwości, żeby w grupach zamieszczać posty jako firma – można zamieszczać je jedynie jako osoba prywatna. Pozdrawiamy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>