SprawnyMarketing.pl - Skuteczny i ekonomiczny marketing internetowy

Misją serwisu jest tworzenie społeczności wokół idei sprawnego marketingu internetowego. Dzielimy się wiedzą, szkolimy, udostępniamy narzędzia.

        


Trendy SEO, czyli pozycjonowanie 2.0

 | Autor: | Google+ | mail




seo 2.0 pozycjonowanie 2.0 Na czym polega Pozycjonowanie 2.0?! Czy SEO wchodzi w kolejny etap rozwoju? Przedstawiamy 15 różnic między SEO sprzed 5 lat a aktualną nową wizją Pozycjonowania 2.0, które zbliża się wielkimi krokami, także do Polski…



Okazuje się że mamy już nawet pierwszy blog o SEO 2.0 który wyjaśnia w jednym z pierwszych wpisów czym jest SEO 2.0. Ciekawie o Pozycjonowaniu 2.0 pisze nasz rodak żyjący za granicami kraju – Tadeusz Szewczyk, który na stronach blogoscoped.com przedstawił ostatnio wizję internetu bez SEO.

Zestawienie różnic SEO 1.0 a pozycjonowanie 2.0

SEO 1.0 SEO 2.0
Strategie budowania linków, takie jak: ręczne dodawanie do katalogów i presell pages, wymiana linków, kupowanie linków. Pozyskiwanie linków poprzez docieranie do grupy tzw. Linkerati (blogerzy, dziennikarze, właściciele i redaktorzy stron), tworzenie wartościowego kontentu, tworzenie Link Bait (przynęt na linki), serwisy społecznościowe,
Optymalizacja stron tylko pod roboty, np.: Tytuły stron wypchane słowami kluczowymi Optymalizacja stron z myślą o użytkownikach np.: Prowokujące do kliknięcia, przyciągające uwagę tytuły i anchory linków – Copywriting Anchor Text
Konkuruje się o pierwszą dziesiątkę wyników wyszukiwań na pojedyncze słowa kluczowe. Długi ogon słów kluczowych, pozycjonowanie szerokie. Walka obecność na stronach głównych czołowych serwisów społecznościowych jak Digg itp.
Link za link, oszukiwanie i ukrywanie linków pochodzących np. z wymiany Linkowanie dobrowolne, naturalne i spontaniczne.
Ukrywanie pozycjonowania, ukrywanie przez firmy swojego portfolio, bezosobowe firmy SEO/SEM, nie przedstawianie klientom technik pozycjonowania ich witryn Większa otwartość, mniej tematów tabu, swobodna i otwarta współpraca z klientem
Słowa kluczowe Tagi
Optymalizacja zorientowana na linki Optymalizacja zorientowana na ruch
Kliknięcia, odsłony, wizyty Konwersja, ROI (zwrot z inwestycji), branding
DMOZ del.icio.us
Główne źródła ruchu: Google, Yahoo, MSN Główne źródła ruchu: StumbleUpon, Digg, Myspace, niszowe strony branżowe, blogi, ruch a wpływ na pozycjonowanie
Komunikacja w jedną stronę Dialog, konwersacja, wymiana zdań i opinni
Nie demokratyczne, kto płaci najwięcej jest najwyżej Demokratyczne, kto odpowiada na potrzeby i pytania użytkowników jest najwyżej
Automatyczne w 50% Automatyczne w 10%
Wyniki ustalane na podstawie algorytmu i równań matematycznych. Personalizacja wyników wyszukiwań oraz Google Digg.
PiO – forum.optymalizacja.com Forum.SprawnyMarketing.pl

 

Oczywiście zdajemy sobie wszyscy sprawę, że na polskim rynku SEO 2.0 występuje w bardzo ograniczonym zakresie. Wiemy także, że póki co Pozycjonowanie 2.0 można zastosować przy stosunkowo małej ilości polskich stron… Wierzę jednak, że wraz z rozwojem polskiej sieci, trendy, które już wyraźnie widać w stanach będą dostrzegane i stosowane także na polskim rynku.

Do artykułu zainspirował mnie tekst pod tytułem: SEO vs SEO 2.0 z bloga seo2.0.onreact.com należącego do wspomnianego Tadeusza Szewczyka, który jak widzę przeszukując angielskie Google wyrasta na czołowego eksperta tej wąskiej specjalizacji. Tadek prosimy o Twój komentarz ;).

Trendy SEO, czyli pozycjonowanie 2.0 by 
Cezary Lech
Specjalista SEO, organizator konferencji Search Marketing Day oraz szkoleniowiec, autor wielu artykułów oraz prezentacji z zakresu pozycjonowania, pozycjonowania Long Tail a także innych aspektów marketingu w wyszukiwarkach. Współwłaściciel i dyrektor połączonych komórek SEO MaxROY.com sp. z o.o., GoldPosition.pl. Więcej o Cezarym możesz się dowiedzieć na jego prywatnej stronie i profilu Google+.


Nowszy artykuł:

Starszy artykuł:

Tagi: , , ,

Podobne posty:


7 Trackbacków/Pingbacków

  1. Pozycjonowanie 2.0 - SEMGuru.pl - pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach | 13-12-2007
  2. Linkbaiting grudnia (2007) | Fabryka Spamu | 01-01-2008
  3. Czym jest spam w wyszukiwarkach - subiektywna opinia i ankieta. « Sprawny Marketing | 11-01-2008
  4. : Archiwum : Zdobywamy traffic cześć 1. Wyszukiwarki i wszystko o Google | 02-02-2008
  5. Blog Pozycjonowanie - Z pamiętnika miszcza SEO - Jo Ty Pierynie » Blog Archive » Pozycjonowanie 3.0, czyli SEO trzeciej generacji… | 13-02-2008
  6. Pozycjonowanie 2.0 - nowy wymiar SEO | Lexy's SEO blog | 02-03-2008
  7. Marketing, promocja, pozycjonowanie, reklama w wyszukiwarkach i SEO 2.0 | 11-03-2008

17 Komentarzy

  1. Dzięki Cezary za tłumaczenie i dopasowanie do polskiego rynku. Podziwiam też udany design bloga. Boje się jednak ze StumbleUpon w Polsce nie będzie funkcjonował, bo po niemiecku czy po hiszpańsku też nie działa. Większość użytkowników zna angielski i preferuje ten język. Za to w Polsce jest wspaniale medium Web 2.0, Wykop. Nie wiem jak popularny jest Gwar ale uważam ze Wykop to wspaniała platforma w stylu Digg-a umożliwiająca osiągniecie dużej grupy ludzi. Oczywiście nie jest to łatwe. Udało mi się dopiero raz „zostać wykopanym” i to tylko dlatego ze był to artykuł NASA.Jeżeli chodzi o „niszowe strony branżowe” to czy istnieje jakiś polski Sphinn?

    Kolegę z seo20.pl już wcześniej odkryłem ale bylem rozczarowany brakiem wizji i radykalności. Blog sprzedaje normalną optymalizacje jako 2.0, bo że Google się zmienił to banalne, to nie jest jeszcze optymalizacja 2.0. To tylko nowa etykieta.

  2. Tomek Frontczak

    Gwar – zero popularności.
    Wykop – szczególnie po ostatniej promocji wśród szerokiej rzeszy użytkowników daje niezłego kopa. Np. ten post z naszego forum sam nagle wskoczył
    Najszybciej sprzedający sie produkt na Allegro . Wygenerowało to około 13 tysięcy wyświetleń.
    Bo tematyka taka właśnie luźna, interesująca dla wszystkich no i dotyczy Allegro. To też pokazuje nowy profil zainteresowań uzytkoników Wykop, strona główna Wykopu zresztą też.
    Jeden problem – z tego ruchu niewiele pozostaje, poza statami :)
    reklama w serwisach społecznościowych – problem dla reklamodawców

  3. Gwar ma tę zaletę, że linki nie mają nofollow :-)

    Dokładnie, jak piszesz Tomku: ruch łebdwazerowy niewiele daje poza statami. I długo, długo jeszcze tak będzie moim zdaniem. W szczególności nie działa to, jeśli chodzi o linkbaiting. Niestety, póki co a) mamy w Polsce za słabą blogosferę, b) częściej się zdarza, że treść jest kopiowana, zamiast umieszczania linki.

    Dlatego sądzę, że zamiast poświęcać czas na przebijanie się w serwisach społecznościowych, lepiej nadal skupić się na pozycjonowaniu „tradycyjnym” z większym naciskiem na Długi Ogon.

  4. Dzieki Tomek.
    Mendax: Pamietaj ze SEO 2.0 to SEO + Web 2.0, nie albo albo.

  5. Michal

    jakos nie bardzo zgadzam sie z ostatnim pkt tabelki ;-)

  6. Hej Michał, podlinkuj na przyszłość swoje imię aby czytelnicy widzieli że odwiedził nas Admin i twórca Forum PiO ;).

    Ukazał się post na bluerank poruszający to samo zagadnienie – http://bluerank.blogspot.com/2007/12/seo-20.html

  7. SEO2

    seo2? co to za pierdoły? może niedługo wymyślicie seo 3? przestańcie robić ludziom sieke w mózgach.

  8. Krzysztof Leśniak

    Kolejny wymysł w nazewnictwie. I taj jak napisał Michał, ostatni punkt tabelki to już radosna twórczość autora :)

  9. Lexy

    Artykuł bardzo ciekawy, chociaż miejscami wydaje się zbyt wyidealizowany. Informacje dotyczące optymalizacji w SEO 2.0 to nic innego jak powrót do głównej idei tworzenia stron i pozycjonowania w 100% zgodnego z regulaminami wyszukiwarek, z połączeniem elementów marketingowych (np. ciekawy tytuł, który zachęca do kliknięcia) – ideą tą jest przyciągnięcie jak największej liczby użytkowników i zachęcenie ich do powrotu po kolejne nowinki. A to, gdzie użytkownicy będą później naturalnie linkować, to już inna sprawa. Czy to będą fora dyskusyjne bądź prywatne strony, czy może blogi i serwisy społecznościowe.

    Wg mnie optymalnym wyjściem jest połączenie obu „wersji SEO”, ponieważ to one przyniosą największe zyski zarówno w postaci wysokiej pozycji (dzięki której zyskujemy nowych użytkowników), jak i nowych użytkowników z różnorodnych serwisów.

  10. gizmoo3

    mało to odkrywcze:
    przyjrzyjmy sie punktom tabeli w kolejnosci:
    1. dodawanie do katalogów i precli? dobry sposób „edukowania” nowych w branzy nabiając przy tym sobie content.podobnie jak systemy wymiany linkami. grupy wmawiające jedyną słuszną droge, przykre ze te grupy stoją za w zasadzie wszystkimi polskimi systemami, czyli znów nabijanie sobie kabzy i robienie w konia nieswiadomych.
    2. Jeśli ktos teraz spamuje tytuły powtarzajac w nich słowa kluczowe i nie zwraca uwagi na ich optymalizacje pod kątem użytkownika mozna go nazwać co najmniej „niekompetentnym” choć pewnie własciwsze byłoby dodanie jeszcze „idioty”
    3.nie dla kazdych stron długi ogon jest możliwy, to kolejny pokutujący mit pozycjonowania fraz i wycen za frazy. ciagniecie dziesiątków czy setek fraz praktykowane przez porzadne firmy od dobrych 2 lat jak nie lepiej.
    4.ukrywanie?oszukiwanie? prosze wskazać jak odróznic link z wymiany od linka ‚naturalnego’ (pomijam opcje podstrony ‚linki’ )
    5.firmy bez danych to zwyczajne krzaki, które należy zgłaszac w UKS i tyczy sie to nie tylko SEO, co do reszty, marzenie scietej głowy, zdradzanie technik… załośne, drogi autorze czy coca-cola zdradza Ci recepture napoju gdy kupujesz butelke?
    6 i 7. jedno wiąze sie z drugim wiec nie widze rewolucji
    8. liczą się od dawna, po to starannie dobiera sie frazy
    9 i 10 bez komentarza
    11. ze z kim ta komunikacja?
    12, 13, 14, 15 to zaden konkret, nie widze pola do polemiki.

  11. Artur Myszka

    Nazwa SEO 2.0 to kolejny element napędzający rynek reklamy. Dla laika to znak, że pojawiło się coś nowego i czas zmienić frimę, jeżeli nie „obsługuje SEO 2.0″. Kolejny chwyt reklamowy. :) Każda strona wymaga innej strategii marketingowej… Obecnie wdrażam SEO 158.0, bo obecnie opracowuję strategię dla kolejnej (158) strony. Mogę policzyć także zoptymalizowane podstrony… Ale czy to ma sens? SEO podąża za wyszukiwarkami od początku. To co jest wartościowe dla wyszukiwarki, jest wartościowe dla SEO. Nazwa to tylko sposób reklamy, a i tak chodzi o to samo.

  12. Zły Sir Nimek

    Witaj Cezary…

    Mega dobry artykuł, muszę powiedzieć że zmieniłeś mój sposób patrzenia na SEO ! ;)

    Aczkolwiek jest już SEO 3.0 !

    Tylko u mnie :)

  13. Ładnie opisany sposób ewoluwowania w pozycjonowaniu stron.
    Totalne bzdury marketingowego bełkotu w nazewnictwie służące tylko i wyłącznie do naciągania klientów na webileśtam zero.
    Pozycjonowanie sensu stricte jest umieszczaniem jak najwyżej się da strony klienta w wyszukiwarkach dla podaje frazy/hasła cała reszta to marketing internetowy , pierdy pt. web.5.0. czy web 4.0. beta to nic innego jak dodatkowe formy promocji strony w internecie.
    Wszystkich onanizujących się webamiileśtam i serwisami społecznościowymi zapraszam do udowodnienia mi, że serwis społecznościowy ma coś wspólnego z pozycjonowaniem (oprócz zaplecza).
    Po prostu czyste SEO ma ograniczoną liczbe miejsc w topie i trzeba coś wymyśleć jak już nie ma miejsca albo nie potrafi się wejść na top , wtedy trzeba wymyśleć dodatkowe metody na zdobycie przewagi nad konkurencją.
    P.S.
    w web.3.0. ide o zakład będzie napisane o marketingu wirusowym i marketingu szeptanego.

  14. Marta Sikorska

    Witam wszystkich :)

    Jestem bardzo miłe zaskoczona, iż na trafiałam, na tak ciekawy artykuł.

    Całkowicie się z zgadzam. SEO na rynku angielskojęzycznych wyszukiwarek wygląda zdecydowanie inaczej niż w Polsce. Ci którzy optymalizując strony na tych rynkach doskonale wiedzą, że tak wygląda trend.

    Być może do Polski, on jeszcze nie dotarł ale z pewnością dojdzie. Wówczas nie będzie się stron pozycjonować tylko optymalizować. :)

    Ponad to chce zauważyć, iż cała kultura social networking/bookmarking na zachodzie pozwala na pozyskiwanie quality traffic, nie koniecznie wkładając w to dużo wysiłku w SEO.

  15. Generalnie ja od dawna obserwuję bardzo bliski kontakt pomiędzy PR w Internecie a SEO. Po prostu PRowe działania powinny być prowadzone przez ludzi którzy są SEO świadomi. Jeśli i tak pracują nad generowaniem buzzu to niech to robią tak by i linki były i żeby miały dobre anchory jeśli to możliwe.

  16. seo

    Czyżbyś nie lubił PIO ?

  17. Zamiast myśleć o serwisie gwar, zastanawiałbym się jak można wykorzystać kciuk.pl
    Nie ma on oczywiście takiej siły jak wykop, ale z mojego doświadczenia wynika, że daje lepszy ruch (dłuższy czas wizyt, większa konwersja).



Skomentuj