Cezary Lech

15 faktów o Google Disavow Tool i usuwaniu flitra

W ostatnich dniach na polskich blogach SEO jeden z najpoluarniejszych tematów to jak wyciągnąć stronę z filtra po Pingwin Update, jak poprawnie używać Disavow Tool oraz jak pisać reinclusion request. Wpisując się nieco w ten trend publikujemy zagregowaną listę 15 kluczowych informacji o których warto pamiętać podczas walki z Pingwinem.

1. Disavow tool dziala i potrafi wyciągnąć witryny z Pingwina! Matt Cutts potwierdził to na twitterze w odpowiedzi na pytanie Josha Bachynskiego, jest tez kilka publicznych case’ów to potwierdzajacych.

2. Zanim użyjesz Google Disavow Tool sprawdź czy Twoim problemem oby napewno jest Pingwin Update czy nieco zapomniany Panda Update? To kolejna kwestia poruszona przez Josha Bachynskiego w trakcie Search Marketing Day – w dużym skrócie: Wez daty updateow z http://moz.com/google-algorithm-change, uruchom swoje statysyki np. za ostatnie dwa lata i zobacz czy spadki ruchu nie pokrywaja sie ze wcześniejszymi updatet’ami Panda ktorych bylo okolo 12 oraz z najnowszymi Pingwinami. Jeśli znajdziesz punkty wspólne to źródeł problemów szukaj na znacznie wczesniejszym etapie.

3. Zwróć uwagę na format przesyłanego pliku – poprawny format w jakim należy wgrać plik to UTF-8, a nie domyślnie stosowany przez Notatnik ANSI. To podobno najczęstszy błąd i powód odrzucania prośby o ponowne rozpatrzenie witryny.

4. Zgłaszając linki zwróć uwagę na subdomeny i linki z głębokich podstron lub ew. wykluczaj całe domeny komenda: „domain:”

5. Pisząc reconsideration request nie zapomnij dodać informacji że dodaleś także plik z linkami do wykluczenia w Disavow Tool.

6. Nie wysyłaj kolejnych reconsederation request jeśli na poprzednie nie dostales odpowiedzi.

7. Plik z linkami można tez umieścić jako plik w docs.google.com wybierając opcję, iż plik może oglądać każdy kto otrzyma link, nie zastąpi to jednak wysłania pliku przez Disavow Tool.

8. Pamiętja że poprzez wykluczenie linków w Disavow Tool wyjście z filtra niekoniecznie musi powodować powrót na dawne pozycje.

9. Nie marnuj czasu na ręczne działania i „fizyczne” usuwanie linków, w większości wypadków wystarczy wykluczenie linków w narzedziu Disavow. Wszelkie działania podjęte ręcznie warto jednak opisać w reinclusion request.

10. Problematyczne linki nie muszą kierować tylko do strony głównej (przypomnę, że można dostać komunikat o „Nienaturalnych linkach” za linki prowadzące tylko do jednej podstrony…)

11. Warto pamiętać że do rozwiązania problemu wystarczy analiza linków dostępnych w Narzędziach Google dla Webmasterów.

12. Tylko ostatnia najświeższa wgrana wersja pliku jest brana przez Google pod uwagę, zatem jesli wgrałeś plik zbyt rozbudowany, w błędnym formacie lub zawierający dobre, jakościowe linki – wgraj jak najszybciej nowy poprawiony plik.

13. Jeśli po zgłoszeniu pliku czekasz tygodniami, odpowiedzi brak i nic sie nie zmienia to pamiętaj ze problemem nie koniecznie muszą być linki – wróć ponownie do punktu drugiego tego zestawienia.

14. Dobrą praktyką jest pisane reconsideration request przez właściciela firmy/strony lub przez osobe na możliwie wysokim stanowisku, warto wówczas podpisać się pod wnioskiem z imienia i nazwiska oraz podając stanowisko. Dobrze jest opisac całą historie, co sie stało, dlaczego oraz jakie kroki zostaly podjęte aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości np.: zmiana agencji, przejcie procesu przez dział wewnatrz firmy itd.

15. Zanim zaczniesz wykluczać jakiekolwiek linki dokładnie przeczytaj oficjalne pliki pomocy narzedzia Google Disavow

Jestem otwarty na sugestie kolejnych punktów pasujących do tego zestawienia, proszę śmiało pisać w komentarzach jakie jeszcze punkty powinny się znaleść w tym zestawieniu. Zachęcam zatem do komentowania oraz do klikania +1 :)

Żródło grafiki – Google Disavow Tool

czytaj także

Większość kont w Google Analytics jest źle skonfigurowanych – wywiad z Maciejem Lewińskim

Cezary Lech

O autorze

Cezary Lech

Współzałożyciel sprawny.marketing i obecnie Doradca Zarządu sprawny.marketing. Marketingiem internetowym zajmuje się od 2005 roku. Autor wielu a...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

  2. bupraxis

    Dzięki ale brakuje pkt. 16
    „Jeśli to zrobisz dobrze zgłoszenie pomoże Tobie, ale NIE MUSI”

  3. No tak, pogratulować pkt 9 i nie chodzi tutaj zgredzie o kanon znienawidzony czy kochany, tylko o brak logicznego myślenia. Zgłośmy wszystko:) będzie fajnie:) Taki tok myślenia przy czerwcowych powiadomieniach spowodował właśnie to co mamy teraz w lipcu.

  4. Cezary Lech

    @Zgred – to wlasnie mialem na mysli, już poprawiam.

    Co do punktu 9. to wiadomo ze jesli był SWL to wywalić, jednak reczne pisanie wezwan do zmiany/usuniecia linka uwazam za bez senswone przynajmniej na pierwszym etapie kiedy trzeba szybko działac…a

    Taki reczne robotki mozna sobie zostawic na

  5. googool

    bupraxis tak taki punkt 16 jeszcze by się przydał.

  6. „Zwróć uwagę na format przesyłanego pliku – poprawny format w jakim należy wgrać plik to UTF-8, a nie domyślnie stosowany przez Notatnik ANSI. To podobno najczęstszy błąd i powód odrzucania prośby o ponowne rozpatrzenie witryny. ”

    To chyba nieaktualne, bo jakby nie czytał pliku to by nie wyświetlał podsumowania ile linków dodano do wykluczenia.

  7. #no i dobrze opatrzyć plik komentarzami…

  8. Czekam już miesiąc na rozpatrzenie i nic. Ani me, ani be, ani kukuryku. Od Google żadnej odpowiedzi:/

  9. Zainteresował mnie punkt 9.

    Pytanie do Autora i Czytelników – czy znacie przypadki wyciągnięcia strony z filtra ręcznego tylko przy użyciu Disallow Tool, bez „działań ręcznych” ?

  10. Tak.

  11. Dzięki za artykuł

  12. Gify Agusi

    Dziękuje za artykuł.

  13. dzięki za artykuł, sam wyciągnąłem dwie strony z filtra. naprawdę cenne rady ;)

  14. Semmaster

    Potwierdzam punkt 8, wyjście z filtra nie powoduje powrotu, ponieważ od momentu zgłoszenie do momentu zniesienia filtra ręcznego mija trochę czasu, w tym samym czasie inni zgłaszają swoje listy z linkami. W rezultacie jak wyjdziemy z filtra jesteśmy wyczyszczeni z własnych złych linków i linków jakie zgłosili inni.

  15. Janusz z Gdańska

    a dzieki temu , ze wielu zglasza 'zle’ linki – strony delikatnie mówiąc strasznie skaczą ostatnio :)))

  16. Postapilem zgodnie z ww zaleceniami i czekam juz 3 tygodnie na odpowiedz…:/

  17. W GWT pokazują się tylko domeny ale nie konkretne podstrony z linkami, więc wyszukiwanie pojedynczych linków było by zmorą. Więc usuwam ogólnie wszystko co się znajduje na domenie. Na zasadzie domain: mojastronkaofiltrowana.com i usuwam wszytkie precle i wszystkie katalogi o PR =n/a lub PR =0 Nawet jeśli nie szkodiły, to i tak dużo dobrego nie robiły :)

  18. dzięki za artykuł, przydatne informacje ;) zgreda uwaga też cenna ;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz